petek, 1. julij 2022 ob 00:00

Svetina in Ermanovec cilja inkluzijskih pohodov

»Sedaj je že navada, da tudi slepi in slabovidni na inkluzijskih pohodih Skupaj v hribe primemo za gurtne in pomagamo gibalno oviranim na vozičkih z vlečenjem priti do cilja. To mi je v veliko veselje, da lahko skupaj raziskujemo hibe. Tovrstni pohodi so zelo dobrodošli, saj tako vzdržujemo kondicijo in se srečujemo še z ostalimi invalidi /OPP in prostovoljci. Dan je bil zanimiv v odličnem vzdušju z obilo smeha in glasbe,« je navdušen Luka Campolunghi planinec, ki se je odločil, da bo opravil Slovensko planinsko pot.
V soboto 18. junija smo se slepi in slabovidni udeležili pohoda na Svetino, kjer smo se na vrhu srečali še z ostalimi invalidi in spremljevalci.
Kot na vsakem inkluzijskem pohodu, tudi na Svetino in Ermanovec, se razdelimo v dve skupini. Prva skupina se odpravi peš po malo bolj zahtevni poti, druga v kateri so gibalno ovirani pa po cesti. Sedaj je že navada, da tudi slepi in slabovidni na teh pohodih primemo za gurtne in pomagamo gibalnooviranim na vozičkih z vlečenjem priti do cilja.

Slepi in slabovidni smo se z našimi zvestimi spremljevalci tokrat odpravili iz Zagrada proti vrhu Svetine. Kljub visokim temperaturam smo imeli srečo, saj je pot potekala večino po gozdu. Le na začetku, da smo se hitro ugreli nas je pričakalo 193 ne enakomernih stopnic, na vrhu katerih je pisalo 188 ali 193, greš še enkrat? Naprej do vrha pa razen korenin in kamnov ni bilo ovir, če temu sploh lahko rečemo ovira. Ustavili smo se pred Pečovniško kočo na Grmadi in nastala je skupinska sllka. Menim, da so tudi tovrstni pohodi zelo dobrodošli, saj tako vzdržujemo kondicijo in se srečujemo še z ostalimi invalidi in spremljevalci. Dan je minil v odličnem vzdušju z obilo smeha.

Pecovniska_koca_na_Grmadi
Na sliki skupina planincev pred Pečovniško kočo na Grmadi, arhiv inPlaninec

Na Svetini potekal tudi mednarodni srečanje ljudskih godcev in pevcev na katerem sva se kot duo SIMI predstavila tudi midva s Simono. Meddrugim sva zapela seveda tudi našo himno Odločen korak, katero so pod odrom nama pomagali odpeti še ostali slepi in slabovidni, ki osvajamo Slovensko planinsko pot.

Duo_Simi_inPlaninec

Na sliki na odru stojita člana Duo Simi, moški za klavijaturo pred ktero je zastava Odločen korak in poje, ženska stoji na desni z mikrofonom v roki, arhiv inPlaninec

Pozdravili so nas za Nevrorazlične AMA Tomaž, Slepe in slabovidne Ana, Gibalno ovirane Stojan. Po pozdravnih nagovorih župana Občine Štore, župana Občine Pliberk se je druženje in rajanje nadaljevalo ob zvokih ljudskih godcev. Mešana ekipa inPlaninca se je udeležila tekmovanja v metanju potkev in cekino.. Za 1. mesto je osvojila pokal in vsi smo bili deležni odlične torte, ki smo jo s slastjo pojedli.

Hvala organizatorju festivala in vsem našim prostovoljcem oziroma spremljevalcem, ki nam ogromno pomenite pri doseganju naših ciljev.

V nedeljo 19. junija smo se slepi in slabovidni odpravili na inkluzijski pohod na Ermanovec.
Zjutraj smo se odpeljali proti Cerknemu in naprej do vasi Raven. Tu smo najprej obiskali sirarno, poskusili njihov sir in nekaj tudi kupili.

SPP_Bevkov_vrh
Na sliki kolona pohodnikov in spremeljvacev pričenja pohod s kmetije na Bevkov vrh, arhiv inPlaninec

Od tu pa nas je pot vodila čez gozd in travnike proti prvemu cilju, do kapelice na Bevkovem vrhu, ki stoji sredi pašnikov na višini 1051 m. Proti severu se lepo vidita Kojca in Porezen ter seveda Južne Bohinjske gore preko katerih kuka Triglav. Vidi se tudi Cerkljansko, Škofjeloško, Polhograjsko in Rovtarsko hribovje. Proti zahodu lahko opazujemo Idrijsko hribovje
in za njim vrhove Trnovskega gozda. Slepi in slabovidni smo odtisnili nov žig v naše planinske knjižice.

Nato smo se spustili po isti poti nazaj do sirarne in po cesti odšli proti kraju Kladje in nadaljevali pot proti vrhu Ermanovca. Ermanovec je 1026 m visok vrh in se nahaja med Cerknim in Gorenjo vasjo, točneje nad Sovodnjem in Trebijo. Le nekaj korakov stran od vrha, ki ima vpisno skrinjico in žig pa se nahaja lepa razgledna točka, s katere se nam odpre pogled po večjem delu zahodne Slovenije. Razgled seže od bližnjih vrhov, kjer izstopa Porezen do najvišjih vrhov Julijskih Alp, ob lepi vidljivosti pa razgled seže vse do vzhodnega obrobja italijanskih Dolomitov.
Člani planinskega društva Sovodenj so na pričakali na Planinski koči na Ermanovcu in poskreli za dostpnost gibalno oviranih, ki so svjo pot pričeli na Podlanišču. Na Ermanovcu smo se spet vsi invalidi in naši spremljevalci združili v eno skupino in dokazali, da zmoremo in z močno voljo lahko skupaj pridemo do cilja.

Pozdravili so nas predsednik Planinskega društva Sovodenj Lovro Telban, inPlaninca Miha in Lea, vodja delovne skupine Slepi in slabovidni po Slovenski planinski poti Ana Oražem, Gibalno ovirani gore osvajajo Stojan Rozman in ambasador akcije GOGO Uroš Bitenc, ki je misel zaključil: »Vesel sem, da sem danes tu, to ni le vzpodbuda za vas, ampak tudi meni, da sem prišel danes v te čudovite kraje in z vami preživljam lepo nedeljo!«.

V bližini koče 500 m odadaljena stoji kapelica in ob njej zvoj, ki je pel kar nekaj časa.

GOGO_na_Ermanovcu
Na sliki se inPlaninci približujejo zvonu zraven kapelice, arhiv inPlaninec

V planinski koči, ki stoji pod vrhom Ermanovca na višini 968 m smo se vsi najprej dobro okrepčali, slepi in slabovidni pa smo ta dan odtisnili še drugi žig v naše knjižice. Kot je sedaj naša navada, smo tudi tokrat zapeli našo himno Odločen korak, ki nam je že dobro segla v naša srca in nas bodri na naših pohodih.
Pozno popoldan smo se  vsi dobre volje z nasmehom na obrazu vrnili domov, saj smo ponovno doživeli krasen dan v naravi in odlični družbi.
Zahvaljujemo se planinskemu društvu Sovodej za gostoljubje in topel sprejem.
Iskrena hvala vsem, ki pomagate in seveda našim srčnim spremljevalcem, brez katerih bi naše poti bile samo le želja.