Raziskovanje se
je osredotočalo na izvajanje pohodništva na izbrani osnovni šoli s prilagojenim
programom z nižjim izobrazbenim standardom. V delu je izpostavila pomen dela Odbora
na področju planinstva za invalide/OPP. Bralcem ponujamo kratek povzetek,
celotni delo pa je dostopno na povezavi dostopno tukaj.
»Del obveznega programa osnovnih
šol je predmet šport, ki skrbi za skladen telesni in duševni razvoj učencev sprostitev in razbremenitev, pozitivno
doživljanje športa ter oblikovanje pristnega, spoštljivega, čustvenega in
kulturnega odnosa do narave in okolja. Pri tem predmetu se učitelji v vseh
osnovnošolskih vzgojno-izobraževalnih programih srečujejo z vsebinami, vezanimi
na pohodništvo. Učitelji na osnovnih šolah s Prilagojenim izobraževalnim
programom z nižjim izobrazbenim standardom morajo tako pohodništvo prilagoditi
individualnim potrebam vsakega učenca. Poleg same dejavnosti hoje pa morajo
učenci usvojiti tudi nekatere teoretične vsebine, vezane na pravila varne hoje,
varstvo narave in ustrezno opremo za pohodništvo, hkrati pa krepijo tudi zavest
o ohranjanju kulturne in naravne dediščine. Zaradi specifičnih potreb oseb z
lažjimi motnjami v duševnem razvoju morajo učitelji te vsebine prilagoditi in
jih predstaviti na učencem razumljiv način. Z magistrskim delom smo želeli
dobiti vpogled v izvajanje pohodništva na izbrani osnovni šoli kot dela
obveznega programa predmeta šport v Prilagojenem izobraževalnem programu z
nižjim izobrazbenim standardom. Naredili smo intervju s športnim pedagogom, v
okviru katerega smo raziskali proces načrtovanja pohodništva, izzive in težave,
s katerimi se učitelj sooča tako pri načrtovanju kot pri samem izvajanju
pohodništva ter uspešnost samostojnega orientiranja oseb z lažjimi motnjami v
duševnem razvoju. Izvedli smo tri intervjuje z učenci, s pomočjo katerih smo
dobili vpogled v subjektivno doživljanje pohodništva ter njihove želje in
predloge pri izvajanju le-tega, poznavanje učinkov pohodništva na človekov
organizem, zavedanje pomena ustrezne pohodniške opreme, naravovarstveno
zavedanje in poznavanje pripomočkov za orientiranje v naravi. Ugotovili smo, da
športnemu pedagogu pri načrtovanju pohodništva za osebe z lažjimi motnjami v
duševnem razvoju največji izziv predstavljata diferenciacija in
individualizacija. Učencem glede na njihove sposobnosti prilagaja čas in
dolžino pohoda ter pot, pohodniške športne dni pa načrtuje v pomladnih mesecih.
Pri načrtovanju pohodništva se športni pedagog najpogosteje srečuje s težavami,
kot so neustrezna oprema učencev, slaba telesna pripravljenost učencev in
učiteljev ter neustrezna prehrana učencev med pohodom. Težave pri izvajanju
rešuje s preventivno vzdržljivostno vadbo pri predmetu šport ter predhodnim
ozaveščanjem o ustrezni pohodniški opremi ter prehrani med pohodom. Učenci pri
orientiranju v naravi potrebujejo nadzor učitelja spremljevalca, pri
orientaciji pa zaradi slabega predznanja ne uporabljajo nobenih pripomočkov.
Ugotovili smo tudi, da se učenci na pohodniških športnih dneh dobro počutijo.
Intervjuvani učenci se zavedajo pozitivnega vpliva pohodništva na človekov
organizem in poznajo pomen ustrezne pohodniške opreme. Učenci lasten prispevek
k varovanju narave vidijo predvsem v pobiranju smeti ter varovanju rastlin in
živali«.
Čestitamo za uspešno zaključen študij z zanimivo temo. Odbor Planinstvo za invalide/OPP |